Motorolaj EURO IV és V károsanyag kibocsátási normákat kielégítő benzin és diesel üzemű motorokhoz 100% Szintetikus
FELHASZNÁLÁSI TERÜLET
Csúcsminőségű 100% szintetikus kenőanyag a maximális védelem és üzemanyag-takarékossági szempontok együttes kielégítésére. Jóváhagyással rendelkezik a Mercedes-Benz és a Volkswagen csoport (VW, Audi, Skoda és Seat) részéről.
Kifejezetten a legmodernebb személygépkocsikhoz fejlesztették, benzin vagy diesel üzemű, szívó vagy turbóeltöltős, közvetlen vagy közvetett befecskendezésű motorokhoz.
EURO IV vagy EURO V emissziós normákat teljesítő autókhoz, és amelyek esetében az ACEA C3 motorolaj az előírás, magas HTHS (nagyobb mint 3,5 mPa.s) viszkozitás és közepes hamutartalom („Mid SAPS”), csökkentett szulfát hamu (kisebb mint 0,8%), foszfor (0,07 és 0,09% között) és kén (kisebb mint 0,3%) tartalom, vagy ACEA C2 szintnek megfelelő motorolaj, alacsony súrlódási ellenállás, alacsony HTHS (nagyobb mint 2,9 mPa.s) viszkozitás és közepes hamutartalmú („Mid SAPS”) olaj csökkentett szulfát hamu ( kisebb mint 0,8%), foszfor (kisebb mint 0,09%) és kén (kisebb mint 0,3%) tartalommal az elvárás.
Akkor alkalmazható, amikor „üzemanyag-takarékos” kenőanyagot ír elő a jármű gyártója: ACEA C2 szabvány. A motorolaj kielégíti a PSA B71 2290, PEUGEOT, CITROEN szabványt.
Kompatibilis katalizátorokkal (CAT) és dízel részecskeszűrőkkel (DPF).
Néhány típusú motorhoz nem használható.
Használat előtt minden esetben tanulmányozza a jármű kezelési útmutatóját.
TELJESÍTETT SZABVÁNYOK :
ACEA: C2 / C3
API: SN/CF
JÓVÁHAGYÁSOK:
MB-Jóváhagyás 229.51
VW 502 00 – 505 01
TELJESÍTMÉNYSZINT:
FIAT 9.55535-S1
GM-OPEL dexos2 (kiváltja a GM-LL-A-025 és B-025 szabványokat)
PSA B71 2290
AJÁNLÁSOK:
HONDA. KIA / HYUNDAI, MITSUBISHI, NISSAN, SUBARU, SUZUKI, SSANGYONG, TOYOTA…
Az EURO IV és EURO V motorok érzékeny kipufogógáz utókezelő rendszereket igényelnek. A kén és foszfor tartalom akadályozza a katalizátor működését, akár oly mértékben is, amely már akadályozza a kipufogógázok utókezelését. A szulfát hamu szintén blokkolja a diesel részecskeszűrőket, ami rövidebb regenerációs ciklusokat, gyors olajöregedést, nagyobb üzemanyag-fogyasztást és motorteljesítmény csökkenést okoz.
Az ACEA C3 szabvány jelentős olajfilm ellenálló képességet és alacsony károsanyag kibocsátást követel a nagyteljesítményű motorokban. Az ACEA C2 szabvány a súrlódás jelentős csökkentését követeli meg az energiatakarékossági célok elérése, az üzemanyag-takarékossági előnyök érdekében.
A MOTUL 8100 X-clean FE 5W-30 szintetikus alapolaját speciális súrlódásmódosító molekulák és megfelelő hamutartalom egészíti ki, mely így kivételes olajfilm ellenállásra képes, csökkenti a motor belső súrlódását és kompatibilis a kipufogógáz utókezelő rendszerekkel. A MOTUL 8100 X-Clean FE 5W-30 kiemelkedő kenési tulajdonságokkal rendelkezik, úgymint kopásállóság és kiemelkedő hőállóság az olajfogyasztás csökkentése érdekében. Az ACEA C2 és C3 minősítésű kenőanyagok megnövelik az olajcsere periódusok hosszát a jármű fedélzeti számítógépek ajánlásai szerint.
Számos autógyártó, mint a HONDA, KIA / HYUNDAI, MITSUBISHI, NISSAN, SUBARU, SUZUKI, SSANGYONG, TOYOTA,… ACEA C3 minősítésű motorolajat ajánl a legtöbb általa gyártott járműhöz, különösen azokhoz, melyek diesel üzeműek és részecskeszűrővel (DPF) látták el.
Az MB 229.51 szabvány – sok más szigorú előírás mellett – csökkentett szulfát hamu, foszfor és kén tartalmat követel meg annak érdekében, hogy a kenőanyag kompatibilis legyen a MERCEDES kipufogógáz utókezelő rendszereivel. Az MB 229.51 előírás néhány MERCEDES benzinmotor esetében, és az összes MERCEDES dieselmotorja esetében alkalmazható, függetlenül attól, hogy részecskeszűrővel szerelték, vagy sem (kivéve az SCR-rel szerelt BlueTec motorokat. Ezeknél az MB 229.52 szabványt teljesítő motorolaj az elvárás, mint például a MOTUL SPECIFIC 229.52 5W-30).
A VW 501 00 és a VW 505 01 előírásai kiemelkedő detergens/diszpergens teljesítményt követelnek, magas olajfilm megtartó képességet, és még jobb viszkozitás növekedési ellenállást (a koromképződés miatt), és így a kenőanyag megfelel sok benzinmotorjához és a legtöbb direkt befecskendezéses diesel motorjához (adagolószivattyús, fix olajcsere intervallumos motorok, kövesse a jármű kezelési útmutatójában leírtakat). Figyelem, amikor a VW 504 00 vagy a VW 507 00 szabványok teljesítése a követelmény, ne használja a MOTUL 8100 X-clean FE 5W-30 motorolajat, ezekben az esetekben a MOTUL SPECIFIC 504 00 507 00 5W-30 vagy a MOTUL 8100 X-Clean+ 5W-30 a megfelelő kenőanyag!
A jelentős méretű diesel személyautó piacokon, mint például Európában, a GM-OPEL dexos2 szabvány az összes GM-OPEL dieselmotor (beleértve a diesel részecskeszűrővel szerelt változatokat is), valamint a 2010-es modellévtől gyártott benzinmotorok esetében alkalmazható. Valamint a GM-OPEL dexos2 teljes mértékben meghaladja és leváltja a korábbi GM előírásokat, mint a GM-LL-A-025 (benzinmotorok esetében) és a GM-LL-B-025 (dieselmotorok esetében).
A PSA-csoport esetében a B71 2290-es norma extrém hőterhelés elviselését írja elő a motorolaj számára, illetve hogy kompatibilis legyen a legkorszerűbb PSA gyártmányú kipufogógáz utókezelő rendszerekkel. A PSA B71 2290 standard alkalmas a teljes PSA gyártmányú benzinmotor paletta olajválasztásakor, és a legtöbb dieselmotor (részecskeszűrővel szerelt változatok is) esetében is.
A FIAT 9.55535-S1 teljesítményszint az ACEA C2 szabvány megfelelőséget és az 5W-30 viszkozitás index kombinációját követeli meg a 2007 óta gyártott ALFA-ROMEO 1.3L, 1.6L és 2.0L és LANCIA dieselmotorok tökéletes kenéséhez.
Néhány ázsiai gyártó a legújabb dieselmotorjai esetében (2006 óta) a maximális teljesítmény és hosszú élettartam garantálására az ACEA C2 szabvány teljesítését írja elő. Példák a MOTUL 8100 X-clean FE 5W-30 használatára: TOYOTA 2.0L és 2.2L D4D : HONDA 2.2L CDTI és DTEC : és SUBARU 2.0L D.
A MOTUL 8100 X-clean FE 5W-30 kielégíti mindezen extrém előírásokat, melyeket az autógyártók a teljesítmény, a hosszú motorélettartam érdekében írnak elő, különös tekintettel a bio üzemanyagokkal való teljes kompatibilitásra (biodízel maximum 10% keverési aránnyal (Biodízel B10) a PSA B71 2290 szabvány előírásai szerint, vagy E85 használata esetén (amikor az ólommentes üzemanyag 85%-ban tartalmaz bioetanolt) a dexos2 szabvány alkalmazása esetén.
Személyes átvétel esetén kérjük vegye figyelembe, hogy a webáruházban feltüntetett árak a kiskereskedelmi boltban lévő áraktól esetenként eltérhetnek.